Vodič za pristup informacijama u posjedu službe Skupštine opštine Šavnik
I – OSNOVNI PODACI O SLUŽBI SKUPŠTINE OPŠTINE ŠAVNIK
- Sjedište i adresa: Šavnička III A
- Telefon: 040/266-108
- E-mail: sosavnik@t-com.me
- Web sajt: www.savnik.me
II – KATALOG VRSTE DOKUMENATA
1. Javne evidencije, javni registri i Skupštinski materijal
- Spisak odbornika Skupštine opštine Šavnik;
- Spisak klubova odbornika i članova klubova;
- Spisak opštinskih odbora političkih partija koje imaju odbornike u SO Šavnik;
- Spisak radnih tijela Skupštine i članova radnih tijela;
- Spisak službenika i namještenika sa službeničkim i namješteničkim zvanjima;
- Spisak održanih sjednica i usvojena akta na sjednicama Skupštine opštine Šavnik;
- Predlozi dnevnog reda sjednica Skupštine i predlozi akata;
- Tonski i video zapisi sa sjednica Skupštine opštine Šavnik;
- Djelovodnik i registari djelovodnika (Zajednička Služba opštine);
- Program rada SO Šavnik, Poslovnik SO Šavnik, Statut Opštine Šavnik i Odluka o obrazovanju Radnih tijela SO Šavnik;
- Evidencija o prisustvu i odsustvu odbornika na sjednicama Skupštine;
- Evidenciaja o prisustvu i odsustvu odbornika na sjednicama Skupštinskih odbora;
- Evidencija o broju datih predloga ili inicijativa (Prihvaćenih i neprihvaćenih) od strane odbornika (od 2021. godine);
- Evidencija o broju diskusija odbornika na sjednicama Skupštine (od 2021.godine); - Evidencija o broju postavljenih odnborničkih pitanja;
- Evidencija o trajanju zasijedanja skupštine (od 2021. godine)
- Evidencija o trajanju sjednica Skupštinskih odbora (od 2021. godine).
Usvojeni akti SO Šavnik objavljeni su na web sajtu Opštine Šavnik i u „Sl.list CG-opštinski proisi“.
Zapisnici sa sjednica SO Šavnik, odbornička pitanja i odgovori i evidencijne o radu skupštine i odbornika objavljuju se na web sajtu opštine Šavnik.
Cjelokupan Skupštinski materijal zaključno sa mandatnim sazivom od 2018. godine nalazi se u Službi za Skupštinske poslove.
2. NORMATIVNI AKTI SLUŽBE SKUPŠTINE
- Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Službe skupštine
III- POSTUPAK ZA PRISTUP INFORMACIJAMA
1. Pokretanje postupka i način podnošenja zahtjeva
Postupak se pokreće usmenim ili pismenim zahtjevom na koji se neplaća administrativna taksa.
Zahtjev se podnosi:
- neposredno u Službi skupštine;
- Putem pošte na adresu: Služba skupštine-opština Šavnik 81 450 Šavnik, Šavnička IIIA;
- Na e-mail adresu: sosavnik@t-com.me
- Na faks broj: 040/266-103
- Usmeni zahtjev se podnosi organu neposredno na zapisnik.
Licu sa invaliditetom omogućava se pristup informaciji na način i u obliku koji odgovara njegovoj mogućnosti i potrebama.
Zahtjev treba da sadrži:
- naziv informacije ili podatke na osnovu kojih se ona može identifikovati;
- način na koji se želi ostvariti pristup informaciji;
- Podatke o podnosiocu zahtjeva (ime i prezime, adresa fizičkog lica, ili naziv i adresa pravnog lica), odnosno njegovog zastupnika, predstavnika ili punomoćnika;
Podnosilac zahtjeva moze u zahtjevu navesti i druge podatke za koje smatra da su od značaja za ostvarivanje pristupa traženoj informaciji.
Zahtjev se može podnijeti na propisanom obrascu ili u slobodnoj formi.
Obrazac zahtjeva se može dobiti u službi Skupštine, a isti je objavljen i na web sajtu opštine Šavnik.
2. Način ostvarivanja prava na pristup informacija
Pristup informaciji može se ostvariti:
- Neposrednim uvidom u original ili kopiju informacije u prostorijama Službe skupštine;
- Prepisivanjem ili skeniranjem informacije od strane podnosioca zahtjeva u prostiorijama službe skupštine;
- Dostavljanjem kopije informacije podnosiocu zahtjeva, neposredno, putem pošte ili erlektronskim putem.
- Pristup javnom registru i javnoj evidenciji omogućava se neposredno na osnovu pisanog ili usmenog zahtjeva, bez donošenja rješenja, uvidom u iste u prostorijama Službe skupštine
3. Rješavanje po zahtjevu i pravna zaštita:
- Po zahtjevu za pristup informaciji rješava se u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva, osim u slučaju zaštite života i slobode lica kada se po zahtjevu rješava u roku od 48 sati;
- Protiv rješenja može se izjaviti žalba Agenciji za zaštitu podataka o ličnosti i pristup informacijama u roku od 15 dana od prijema rješenja, preko Službe skupštine koja je po zahtjevu rješavala u prvom stepenu;
-Izuzetno, protiv rješenja kojim je odbijen zahtjev za pristup informaciji koja sadrži podatke koja su označeni stepenom tajnosti ne može se izjaviti žalba, već se može tužbom pokrenuti upravni spor;
- Pristup informaciji se ostvaruje u roku od 3 dana od dana dostavljanja rješenja kojim je pristup dozvoljen odnosno u roku od 5 dana od dana kada je podnosiulac zahtjeva dostavio dokaz o uplati troškova postupka, ako su oni rješenjem određeni.
4. TROŠKOVI POSTUPKA:
- Troškove postupka snosi podnosilac zahtjeva, u skladu sa Uredbom Vlade Crne Gore o naknadi troškova u postupku za pristup informacijama („Sl. List CG“, br. 66/2016)
- Troškovi postupka pdnose se samo na ostvarne troškove u pogledu kopiranja, skeniranja i dostavljanja tražene informacije;
- Troškovi postupka plaćaju se prije izvršenja rješenja;
- Lica sa invaliditetom i lica u stanju socijalne potrebe ne plaćaju troškove postupka;
- Troškovi postupka se uplaćuju na račun opštine Šavnik br. 535-1141-51, sa naznakom troškovi postupka za slobodan pristup informacija i brojem rješenja.
IV OVLAŠĆENA I ODGOVORNA LICA:
1. Lice zaduženo za rješavanje po zahtjevima za slobodan pristup informacijama u službi skupštine je Sekretar Skupštine.
2. Lice odgovorno za pripremu dokumentacije i obradu rješenja je Sanja Žižić. v.d. SEKRETAR, Tanasije Vućić
Opština Šavnik – Služba za poljoprivredu i ruralni razvoj, u skladu sa Odlukom o podsticajima investiranja i razvoju...
Javni poziv za dodjelu podrške mljekarskoj proizvodnji
Besplatno ljetovanje za naše školarce
Javni poziv-sufinansiranje troškova liječenja stočnog fonda
Javni poziv - subvencija po litru prodatog mlijeka