Izvedeno iz Odluke o organizaciji i načinu rada lokalne uprave Opštine Šavnik
( „Službeni list Crne Gore - opštinski propisi", br. 023/19 od 19.06.2019)
Uprava lokalnih javnih prihoda vrši poslove uprave koji se odnose na:
- pracenje i sprovodjenje zakona i propisa donesenih na osnovu zakona u oblasti: poreza, prireza, taksi, naknada i drugih javnih prihoda, poreske administracije, inspekcijskog nadzora i drugih propisa od značaja za ostvarivanje funkcije organa; izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona, drugih propisa i planskih dokumenata u ovim oblastima;
- ucešce u pripremi i sprovođenje propisa opštine u oblasti poreza, prireza i drugih lokalnih javnih prihoda; izjašnjavanje o inicijativama za ocjenu ustavnosti i zakonitosti propisa opštine iz djelokruga organa;
- Izradu i sprovodjenje programa rada Uprave i drugih programa i planova iz djelokruga organa; Sprovođenje lokalnog strateškog plana, plana integriteta i drugih planova i programa opštine u okviru djelokruga organa; praćenje i sprovođenje državnih planskih akata u okviru djelokruga organa;
- Sprovodđenje postupka utvrđivanja, naplate i kontrole lokalnih javnih prihoda u skladu sa odlukama opštine i drugih lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom;
- Nadzor nad prikupljanjem i plaćanjem boravišne takse; Utvrđivanje i nadzor nad obračunavanjem i plaćanjem članskog doprinosa;
- Donošenje rješenja o preduzimanju mjera inspekcijskog nadzora u skladu sa Zakonom;
- Propisivanje oblika i sadrzaja poreske prijave i vodjenje poreskog knjigovodstva;
- Analiziranje stepena i efekta ostvarenih prihoda u saradnji sa organom uprave nadleznim za poslove finansija, u cilju definisanja odgovarajuće fiskalne politike;
- Vođenje registra poreskih obveznika i redovno usaglašavanje stanja registra sa registrom nepokretnosti koji vodi drzavni organ za nekretnine;
- Sprovođenje postupka prinudne naplate, shodno propisima iz oblasti poreskog sistema;
- Pripremanje periodičnih izvještaja i informacija o stepenu realizcija lokalnih javnih prihoda;
- Obezbjedjivanje funkcionalnosti jedinstvenog informacionog sistema za oblast lokalnih javnih prihoda i obezbjeđivanje monitoringa u ovoj oblasti;
- Obezbjeđivanje tačnog i ažurnog vođenja evidencije svih naplaćenih lokalnih javnih prihoda:
- Pripremanje informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu i Predsjednika Opštine, izjašnjavanje na nacrte i predloge zakona i drugih propisa, pripremanje stručnih mišljenja;
- Sprovođenje postupka za slobodan pristup informacijama i drugih upravnih postupaka u skladu sa zakonom i odlukama opštine;
- Postupanje po inicijativama gradjana iz djelokruga organa;
- Pripremu godišnjeg i drugih izvještaja za glavnog administratora o rješavanju upravnih stvari iz svoje nadležnosti, realizaciji plana integriteta, postupku obezbjeđivanja učešca građana u vršenju javnih poslova, ostvarivanju principa transprentosti objavljivanjem propisanih akata, saradnji sa nevladinim organizacijama i drugih izvještaja;
- Pripremu informacija za medije iz svog djelokruga i dostavljanje službi nadležnoj za informisanje na obradu i objavljivanje u medijima, veb sajtu i društvenim mrežama;
- Procjenu analize uticaja odluka i drugih propisa ( RIA ) iz svog djelokruga i
- Druge poslove iz svog djelokruga u skladu sa zakonom i drugim propisima
Unutrasnje organizacione jedinice su:
- Odjeljenje za utvrdjivanje lokalnih javnih prihoda
- Odjeljenje za naplatu i kontrolu lokalnih javnih prihoda
Za izvršavanje poslova iz djelokruga Uprave utvrđena su radna mjesta za 5 izvršilaca:
- Direkor uprave lokalnih javnih Prihoda
- Rukovodilac odjeljenja za utvrdjivanje javnih lokalnih prihoda
- Samostalni referent za administrativno tehnicke poslove za potrebe ostvarivanja poslova lokalnih javnih prihoda
- Rukovodilac odjeljenja za naplatu i kontrolu lokalnih javnih prihoda
- Smostalni referent za naplatu lokalnih poreza taksa i naknada
AdresaOpština Šavnik, 81450 Šavnik
Telefon/Faks+382 (0)40 266 108
Emailuprava.prihoda@savnik.me
Mobilni telefon069 157 950